Acordul Kering–Valentino dă tonul pe piața accesoriilor premium. Ce urmează pentru brandurile de lux

Răzvan Codorean | Publicat: 22.09.2025 17:02 | Actualizat: 22.09.2025 21:18
Specialistul în ochelari de lux a oficializat un acord strategic cu casa de modă italiană Valentino. Acest parteneriat marchează o nouă etapă importantă în apropierea dintre cele două entități și confirmă puterea tot mai mare a Kering Eyewear pe piața globală a ochelarilor de lux.
Începând cu 1 ianuarie, ochelarii de soare și de vedere Valentino vor fi creați și distribuiți de Kering Eyewear. Această colaborare, a cărei durată contractuală nu a fost specificată, este totuși menită să marcheze „începutul unui parteneriat pe termen lung”, indică cele două entități.
„Combinând creativitatea unică și stilul emblematic al Maison Valentino cu expertiza Kering Eyewear în fabricarea și distribuția de ochelari de lux, vom lucra împreună pentru a îmbunătăți și mai mult experiența Valentino Eyewear”, a declarat Riccardo Bellini, numit CEO al Valentino în această vară.
„Suntem onorați să primim pe Valentino în portofoliul Kering Eyewear și să avem oportunitatea de a contribui la succesul continuu al brandului. În calitate de prestigioasă Maison de Couture, Valentino reprezintă un simbol al măiestriei, designul rafinat și al unui stil unic. Prin urmare, ne-am angajat să dezvoltăm colecțiile sale de ochelari de soare și rame în conformitate cu viziunea sa, valorificând expertiza Kering Eyewear în ochelari de lux de înaltă calitate și codurile iconice, moștenirea unică și savoir-faire-ul Valentino”, a spus Roberto Vedovotto, fondator, Președinte și CEO al Kering Eyewear.
Un nou pas către alianța dintre Kering și Valentino
Odată cu sosirea lui Valentino, Kering Eyewear intenționează să își consolideze portofoliul de referințe. Acesta include deja aproximativ cincisprezece mărci partenere, printre care Gucci, Cartier, Saint Laurent, Bottega Veneta și Alexander McQueen. De asemenea, include și propriile mărci: Lindberg, Maui Jim și Zeal Optics. Kering Eyewear, subiectul unui studiu de caz la Harvard, ar trebui să se lanseze în curând și pe piața ochelarilor conectați alături de Google.
Această fuziune reflectă, de asemenea, legăturile dintre Kering, proprietarul Kering Eyewear, și Valentin. În 2023, grupul de lux a achiziționat o participație de 30% la Valentino de la fondul de investiții qatarez Mayhoola, pentru 1,7 miliarde de euro.
Săptămâna trecută, Kering - ale cărei vânzări au scăzut cu -15% în prima jumătate a anului 2025 - a indicat că a obținut o prelungire a termenului limită care îi permite să răscumpere restul de 70% din acțiuni. Astfel, potrivit unor informații oferite de un apropiat al noului CEO al companiei, Luca de Meo, această opțiune de cumpărare a fost amânată până în 2029.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite











