Care sunt tendințele de pe piața second-hand a ceasurilor?
Galerie foto(3) Galerie foto (3 fotografii): Care sunt tendințele de pe piața second-hand a ceasurilor?
Răzvan Codorean | Publicat: 30.10.2025 17:54 | Actualizat: 30.10.2025 18:41
Chrono24, platforma pentru cumpărarea și vânzarea de ceasuri noi și second-hand, a publicat un raport privind principalele tendințe de pe piața ceasurilor second-hand în prima jumătate a anului 2025.
Care este starea pieței de ceasuri second-hand? Împreună cu partenerul său Fratello Watches, Chrono24 a publicat studiul său pe această temă pe 22 octombrie. Concentrându-se pe primele șase luni ale anului 2025, raportul se bazează pe tranzacțiile efectuate pe platforma de cumpărare și vânzare de ceasuri noi și second-hand, care are aproximativ nouă milioane de utilizatori activi.
Rolex și-a recăpătat cota de piață de dinainte de COVID-19
Rolex s-a remarcat față de alte mărci prin stabilitatea sa, neprezentând nicio modificare a cotei sale relative de piață în prima jumătate a anului 2025, comparativ cu a doua jumătate a anului 2024.
Cu toate acestea, comparativ cu semestrele anterioare și din 2022 încoace, producătorul elvețian de ceasuri de top, cu emblemele sale Datejust, Daytona și Submariner, a continuat să înregistreze o ușoară scădere a cotei de piață. Un fenomen care a încetinit semnificativ recent, ceea ce sugerează că marca a găsit un echilibru.
”După creșterea extraordinară a cererii și a prețurilor din cauza pandemiei, alimentată de raritate, speculații și interesul crescut al colecționarilor, Rolex a revenit la cota de piață de dinainte de COVID-19. Este esențial faptul că creșterea multianuală rămâne pozitivă, iar marca și-a recăpătat rolul de jucător cheie pe piață, nu de activ speculativ”, precizează raportul.
Luxul de gamă medie este în continuă creștere, dar ceasornicaria fină se stabilizează
Performanța mărcilor este fragmentată în primele șase luni ale anului 2025. Tudor a înregistrat o creștere notabilă, sporindu-și cota relativă de piață cu +6,6%. IWC și Omega s-au remarcat, de asemenea, cu creșteri de +4,9%, respectiv +4%. Departe de segmentele mai speculative, aceste două mărci întruchipează o categorie „mijlocie de lux” care a crescut constant în ultimii trei ani, așa cum a menționat studiul.
![]()
Jaeger-LeCoultre a generat o creștere de +0,8%, în timp ce TAG Heuer (-1,4%), Breitling (-4,4%) și Cartier (-5,9%) s-au confruntat cu scăderi mai semnificative. Conform tendinței majore identificate de raport, segmentul orologeriei fine pare să fi depășit ciclul său de hype către un ritm mai stabil.
”Odată cu dispariția în mare parte a speculanților, colecționarii informați adoptă un ton mai realist”, așa cum s-a întâmplat la Audemars Piguet (+0,2%) și Patek Philippe (-8,2%, explicat printr-o a doua jumătate a anului 2024 deosebit de dinamică).
Generația Z se orientează către ceasuri elegante
![]()
În timp ce speculațiile post-pandemie globală s-au estompat în favoarea unei creșteri mai stabile și echilibrate, consumatorii mai tineri schimbă și ei regulile jocului în industria ceasurilor. ”Un nou val de entuziaști, dornici să-și definească propriul stil, contestă dominația îndelungată a icoanelor sport de lux din oțel, precum Royal Oak, Submariner și Speedmaster. Aceste ceasuri rămân bestselleruri în volum, dar o altă categorie câștigă teren.”
În timp ce colecțiile emblematice și istorice ale mărcilor continuă să fie văzute ca o pariu sigur pentru cumpărători, Generația Z a accelerat ascensiunea ceasurilor de designer mai subțiri și mai elegante.
Ponderea vânzărilor de ceasuri elegante legate de achizițiile acestor tineri consumatori a crescut cu +44% între 2018 și 2025, iar 12% din totalul ceasurilor achiziționate astăzi de Generația Z nu sunt altele decât aceste ceasuri. Această tendință a beneficiat în special Cartier, a cărui estetică este înrădăcinată în această căutare a eleganței și rafinamentului. Potrivit Chrono24, ponderea Cartier în totalul vânzărilor de ceasuri în rândul Generației Z a crescut de la 1,7% la 6,8% în șapte ani.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.