Cum cumpără și vând bărbații pe piața de lux la mâna a doua. Secretele tranzacțiilor care costă mii de euro

Răzvan Codorean | Publicat: 06.10.2025 13:44 | Actualizat: 06.10.2025 14:06
În raportul său dedicat, platforma de lux second-hand Vestiaire Collective dezvăluie modul în care cumpărătorii și vânzătorii de sex masculin se poziționează pe piața second-hand.
De la motivațiile lor de consum la brandurile lor de modă preferate și cele mai populare modele de ceasuri, descoperiți aceste profiluri în creștere rapidă.
70% dintre bărbați cumpără având în minte revânzarea
Pe baza studiului BCG și Vestiaire Collective, raportul „The Future of Resale: Menswear Edition” se concentrează pe îmbrăcămintea pentru bărbați, „unul dintre segmentele noastre cu cea mai rapidă creștere”, spune Maximilian Bittner, CEO al platformei.
Sortimentul de garderobă pentru bărbați s-a extins cu 88% în ultimii trei ani. „Bărbații participă acum în mod intenționat la revânzarea de articole de lux”, explică directorul executiv. Aceasta include generațiile Y și Z , care reprezintă 59% dintre clienții Vestiaire Collective.
Ce caută bărbații pe platformele second-hand
La fel ca și doamnele, cumpărătorii de sex masculin apelează la bunuri second-hand pentru a găsi oferte bune (pentru 79% dintre respondenți), pentru exclusivitate și articole unice (70%) și pentru varietatea catalogului (69%). Iar când vine vorba despre cei care vând, aceștia doresc să schimbe garderoba, dar nu numai. Astfel, ei menționează și aspectul sustenabil ca și faptul de a câștiga bani, permițând finanțarea unor piese noi.
Ami înregistrează o creștere de +300%
În ultimele 12 luni, primele trei mărci cele mai căutate au rămas stabile în clasament. Louis Vuitton, Gucci și Prada se află în frunte, urmate de Dior, Christian Louboutin , Hermès, Burberry, Balenciaga, Moncler și Rolex. Mai multe mărci s-au remarcat prin creșterea lor exponențială din 2024, precum Ami (+300%), Zegna (+260%), Jean Paul Gaultier (+200%), Kenzo (+150%) și Yves Saint Laurent (+100%). Gucci, Burberry, Louis Vuitton , Prada și Balenciaga rămân cele mai bine vândute mărci pe Vestiaire Collective.
În ceea ce privește articolele cele mai vizualizate, consumatorii de sex masculin par să prefere piesele atemporale. Gențile și pantofii sport Louis Vuitton, ceasurile Rolex și jachetele Moncler sunt toate populare. În segmentul ceasurilor cele mai bine vândute, găsim De Ville și Seamaster de la Omega, Formula 1 de la Tag Heuer și Grip de la Gucci.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.





Cele mai citite











