Cum poți obține ajutor social în 2025? Acte necesare pentru venitul minim garantat

Redactia | Publicat: 18.06.2025 11:36 | Actualizat: 18.06.2025 17:08
Ajutorul social este una dintre principalele forme de asistență socială din țara noastră și este oferit de către stat, care vine în sprijinul persoanelor aflate în dificultate financiară.
Acesta poate fi solicitat de către persoanele sau familiile cu venituri lunare nete care se încadrează sub plafonul legal, ori cetățenii români, străini și apatrizi, care au domiciliul în țara noastră.
Lista de acte necesare pentru obținerea ajutorului social în 2025
Acest venit minim garantat este stabilit ca o diferență între indicatorul social de referință și venitul lunar net al familiei sau persoanei singure. Pentru acești bani, persoanele care sunt apte de muncă vor trebui să efectueze ore de activitate în slujba comunității, la socilitarea primăriei de care aparțin.
Pentru depunerea unui astfel de dosar veți avea nevoie de două tipuri de documente, unele privind componența familiei și altele privind veniturile înregistrate, după cum urmează:
- certificat de naștere pentru copii și livret de familie
- certificat de căsătorie sau deces, în funcție de caz
- acte doveditoare pentru calitatea de tutore, dacă este cazul
- adeverință școlară sau de la facultate, pentru membrii familiei care urmează cursuri de zi
- certificate medicale pentru persoanele care suferă de handicap
- cupon de pensie, alocații sau indemnizații, în original plus copie
- adeverință de salariu
- declarație notarială privind veniturile independente
- adeverință de la Registru Agricol
- extras de cont bancar
Veți mai avea nevoie și de o cerere tip și o declarație pe propria răspundere pe care le veți completa la primărie, o notificare GDPR privind datele cu caracter personal, precum și un angajament de plată, un formular care se completează tot la primărie sau DGASPC, precum și de un dosar cu șină.
Persoanele care vor să beneficieze de ajutor social sunt obligate să ducă o adeverință lunară de înregistrare la AJOFM orin care să ateste că nu au refuzat un loc de muncă ori un curs de calificare. Cererea va fi depusă personal ori de către un reprezentat la primărie, DGASPC ori centru social, cu toate documentele în original și copie. Se va face o anchetă socială, o vizită la domiciliu pentru verificarea situației familiei și a condițiilor de viață, iar în 30 de zile se va primi un răspuns oficial din partea primăriei. După acceptarea dosarului, plata ajutorului social se va face începând din luna următoare celei în care s-a făcut cererea.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite











