Glenn Martens, directorul artistic al Maison Margiela, creează o colecție pentru H&M

Răzvan Codorean | Publicat: 22.10.2025 16:15 | Actualizat: 22.10.2025 16:15
Odinioară de netrecut, linia dintre fast fashion și lux nu mai intimidează giganții din primul segment. Pionier în acest domeniu, H&M a dezvăluit cea mai recentă colaborare cu designerul de modă Glenn Martens.
De peste 20 de ani, H&M a colaborat cu nume mari din industria luxului, cu scopul de a îmbina designul de înaltă calitate cu moda accesibilă. Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Roberto Cavalli, Versace, Balmain, Simone Rocha, Mugler. Acum este rândul lui Glenn Martens să ofere o colecție, disponibilă din 30 octombrie 2025.
Fost creator al Y/Project și director artistic al Diesel și, recent, al Maison Margiela, designerul este cunoscut pentru stilul său suprarealist, conceptual și deconstruit, impregnat de elemente streetwear, tehnice și contemporane.
O „atmosferă aristocratică și britanică”
Potrivit brandului, această colaborare „transformă bestselleruri din arhivele H&M și gesturi iconice din istoria creativă Martens în noi elemente clasice”. Printre piese se numără denimul reinterpretat - una dintre semnăturile designerului -, tricotaje împletite, rochii imprimate, hanorace cu imprimeu tartan, trench-uri reinventate, paltoane din lână fiartă și jachete cu luciu metalic.
În ceea ce privește accesoriile, bijuterii teatrale , genți modulare și cizme până la genunchi XXL vor fi în curând disponibile clienților. Purtabilă și funcțională, linia este impregnată, potrivit creatoarei sale, de o „atmosferă aristocratică și britanică [...] prin croieli, țesături și arhetipuri”.
„Văd colecția ca pe o familie numeroasă de articole vestimentare, fiecare cu funcții multiple și puncte de plecare multiple. Toate au personalități diferite în funcție de moment - formală, casual, îndrăzneață, discretă, rebelă, clasică - și pot fi stilizate și interpretate în multiple moduri. La fel ca oamenii, sunt ei înșiși, dar se schimbă, cresc și simt lucrurile diferit în fiecare zi”, a explicat Glenn Martens.
Când fast fashion-ul cochetează cu luxul
Această colaborare vine pe fondul unei situații tensionate între moda ultra-fast și lumea luxului. În ciuda rezistenței guvernului prin legea propusă pentru a limita moda rapidă, giganții acestei industrii de consum de masă continuă să câștige teren și să-și stimuleze creșterea.
În ultimele luni, Shein a fost în centrul mai multor scandaluri. După ce a fost amendată cu 40 de milioane de euro pentru „practici comerciale înșelătoare” de către Franța în iulie 2025, marca chineză a anunțat deschiderea oficială a șase puncte de vânzare la începutul lunii octombrie în cadrul magazinului universal BHV din cartierul Marais din Paris, precum și în puținele magazine Galeries Lafayette operate de Société des Grands Magasins (SGM).
Parteneriatul, pe care angajații acestor magazine emblematice și întregul sector textil de lux încearcă să-l evite, nu a ezitat să stârnească indignare și dezvăluie dorința companiilor de ultra-fast-fashion de a investi în retailerii de pe străzile principale.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite











