Luxul, o piață în valoare de 2,7 trilioane de euro până în 2035
Galerie foto(3) Galerie foto (3 fotografii): Luxul, o piață în valoare de 2,7 trilioane de euro până în 2035
Răzvan Codorean | Publicat: 18.12.2025 22:00 | Actualizat: 18.12.2025 22:00
Noul raport al Bain & Company în colaborare cu Altagamma confirmă rezistența pieței globale de lux în 2025, dar și schimbările majore care ne așteaptă în următorul deceniu.
În cele din urmă, anul 2025 nu a fost chiar atât de rău. Se așteaptă ca piața globală a produselor de lux să ajungă la 1,44 trilioane de euro în 2025 , un nivel comparabil cu cel din 2024, în ciuda unui context economic și geopolitic complex.
Clienții de lux sunt mai interesați de experiențe decât de bunuri
Conform celui mai recent studiu Bain & Company, această stabilitate maschează schimbări structurale semnificative: clienții se orientează din ce în ce mai mult către experiențe de lux - călătorii, wellness, gastronomie - în detrimentul achiziționării de produse. Această schimbare majoră încetinește creșterea bunurilor de lux personale, care se așteaptă să ajungă la 358 de miliarde de euro în acest an.
Raportul evidențiază, de asemenea, o anumită polarizare în cadrul pieței de lux : pe de o parte, cei ultra-bogați continuă să achiziționeze produse exclusive, de înaltă calitate, ca de obicei, susținând astfel cele mai prestigioase vânzări.
Pe de altă parte, consumatorii „aspiraționali” își reduc cheltuielile, împiedicați de climatul economic și de o dorință diminuată pentru un consum ostentativ. Această tendință avantajează segmentele de lux accesibile (modă și accesorii), care câștigă cotă de piață, și canalele care pun accent pe raportul calitate-preț, cum ar fi outleturile și revânzarea.
China pierde teren, apar noi destinații pe harta luxului
La aceasta se adaugă o geografie a luxului în continuă remodelare. Multă vreme un motor al creșterii, China încetinește, la fel ca și Japonia și Europa, unde turismul suferă de pe urma puterii monedei euro și a unui climat geopolitic incert.
![]()
În schimb, Statele Unite se stabilizează, America Latină se afirmă și, mai presus de toate, Orientul Mijlociu strălucește. Alimentate de boom-ul turistic și de o clientelă locală în rapidă expansiune, destinații precum Dubai și Abu Dhabi se impun ca centre globale. În același timp, un nou val de piețe - Asia de Sud-Est, India și Africa - câștigă teren. Împreună, acestea reprezintă deja 45 de miliarde de euro, la fel de mult ca China continentală.
Către un lux reinventat până în 2035
În ciuda numeroaselor provocări, creșterea pe termen lung a sectorului rămâne promițătoare. Bain & Company prognozează o creștere anuală de 4% până la 6% pentru bunurile de lux personale, care ar putea ajunge la 525-625 de miliarde de euro în 2035, în timp ce piața generală a produselor de lux este așteptată să urce între 2,2 și 2,7 trilioane de euro.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.