Piața hotelurilor de lux din Europa este estimată să crească cu 5% între 2025 și 2033
Galerie foto(3) Galerie foto (3 fotografii): Piața hotelurilor de lux din Europa este estimată să crească cu 5% între 2025 și 2033
Răzvan Codorean | Publicat: 01.12.2025 13:15 | Actualizat: 01.12.2025 13:15
Datorită creșterii puterii de cumpărare a călătorilor înstăriți, dezvoltării turismului și atractivității fiecărei regiuni a continentului, între orașe bogate și peisaje naturale renumite, piața hotelurilor de lux din Europa continuă să atragă turiști din întreaga lume.
Creșterea numărului de persoane înstărite la nivel mondial aduce beneficii sectorului turistic european. În timp ce numărul global al persoanelor cu avere netă mare (HNWI) este de așteptat să crească cu 4,2% față de anul precedent, potrivit Capgemini, cererea de călătorii de lux este impulsionată. Acești consumatori înstăriți caută experiențe personalizate, care sunt, de asemenea, mai scumpe decât ofertele standard.
O industrie în valoare de 53 de miliarde de dolari până în 2033
Evaluată la 33 de miliarde de dolari în 2024, piața europeană a hotelurilor de lux este pregătită pentru o creștere semnificativă. Conform Research And Markets, se așteaptă ca sectorul să ajungă la 53 de miliarde de dolari până în 2033 , reprezentând o rată anuală compusă de creștere de 5,3% începând din acest an.
Deși această creștere este „impulsionată de dezvoltarea turismului, creșterea puterii de cumpărare și cererea de experiențe de înaltă calitate”, conform raportului, alte câteva tendințe explică, de asemenea, această traiectorie înfloritoare.
Între acestea, faptul că Europa se bucură de o imagine pozitivă în sectorul turismului, lăudându-se cu un patrimoniu cultural bogat, o diversitate arhitecturală și peisaje variate îmbrățișate de o multitudine de comunități distincte. De la Riviera Franceză și Alpii Elvețieni până la lacurile italiene, această gamă diversă de destinații este îmbunătățită și mai mult de evenimente speciale care atrag călători internaționali, cum ar fi Săptămânile Modei și festivalurile de film.
Situate în inima orașelor turistice importante - precum Paris, Deauville și Cannes din Franța - hotelurile ultra-lux valorifică acest interes pentru a- și crește RevPAR (venitul per cameră disponibilă). Conform unui studiu American Express, 60% dintre respondenți își planifică chiar călătoriile în jurul evenimentelor de divertisment sau sportive.
![]()
În plus, acești turiști caută o experiență hotelieră mai cuprinzătoare, mai puțin tradițională . Fie că este vorba de retrageri wellness - fără îndoială, cea mai mare tendință din industrie - tururi gastronomice și vinicole sau pachete eco-lux, unitățile câștigătoare sunt cele care combină aceste solicitări populare. „Aceste experiențe de călătorie unice și memorabile sunt un factor cheie al creșterii pieței”, explică raportul Research And Markets.
Patrimoniu și tehnologie digitală, muncă și agrement: hotelul de mâine este mai hibrid ca niciodată
Această nevoie de călătorii mai în ton cu vremurile se reflectă și în inovația digitală. De la serviciile de concierge bazate pe inteligență artificială și check-in-ul mobil, până la setările inteligente ale camerelor, hiperconectivitatea este apreciată pe scară largă atunci când este stăpânită și utilizată cu abilitate. „Această transformare digitală facilitează, de asemenea, rezervările, gestionarea loialității și comunicarea în timp real, încurajând astfel chiar și cei mai exigenți clienți să revină și să recomande unitatea.”
O altă tendință evidențiată în analiză este creșterea turismului de afaceri , în special în marile centre financiare europene, precum Londra, Frankfurt și Zurich. Călătorii de afaceri își doresc cu siguranță camere confortabile și cazare de top pentru directori, dar și spații sofisticate, unde facilitățile de conferințe și sălile de ședințe sunt bine organizate. Ca să nu mai vorbim de creșterea sejururilor „bleisure” , un fenomen care combină munca cu agrementul și care, încă o dată, necesită o abordare hibridă a ofertelor hoteliere.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.