102.000 de euro pentru un homar: Jeff Koons creează o operă neobișnuită împreună cu Bernardaud
Galerie foto(3) Galerie foto (3 fotografii): 102.000 de euro pentru un homar: Jeff Koons creează o operă neobișnuită împreună cu Bernardaud
Răzvan Codorean | Publicat: 20.11.2025 21:00 | Actualizat: 20.11.2025 21:00
Artistul american a colaborat cu producătorul francez pentru a transforma iconicul său Lobster într-o sculptură din porțelan. O piesă în ediție limitată, un amestec de omagiu adus suprarealismului și virtuozității artizanale.
În timp ce homarul va da strălucire, fără îndoială, unor meniuri de sărbători anul acesta, homarul de la Bernardaud va fi savurat... cu ochii. Casa de porțelan colaborează cu artistul Jeff Koons pentru a da viață figurinei Lobster, inspirată de faimosul său crustaceu gonflabil.
Un homar inspirat de splendoarea Versailles-ului
Prezentată în 99 de exemplare și cinci versiuni, lucrarea a fost concepută aici ca o piesă centrală pentru mesele cu stil. O alegere deliberată care seamănă cu o întoarcere la sursă, având în vedere că varianta inițială a lui Koons, creată în urmă cu aproximativ cincisprezece ani, a fost inspirată de operele lui Marcel Duchamp și Salvador Dali, dar mai ales de grandoarea banchetelor de la Palatul Versailles și în special de elementele speciale care decorau mesele lui Ludovic al XIV-lea.
Cu o lungime de peste 85 de centimetri, acest homar dezvăluie o nouă funcționalitate prin ascunderea a treisprezece compartimente în gheare și carapace. Toate menite să ofere spațiu pentru diverse elemente ale meniului.
![]()
Know-how și cultură pop
„Pentru noi, luxul înseamnă să ne facem timp pentru a face lucrurile cum trebuie”, a explicat Frédéric Bernardaud, director de creație, acum câteva luni într-un interviu acordat publicației franceze Journal du Luxe.
Iar noul proiect relevă chiar acest lucru. Pentru că a presupus provocări legate de turnare, asamblare, cercetare colorimetrică, dar și emailare pentru a reprezenta modelul gonflabil original... Aproape opt ani au fost necesari pentru a dezvolta această creație neobișnuită care a mobilizat expertiza a peste patruzeci de artizani din fabrică.
Lobster se adresează în principal colecționarilor și pasionaților de artă contemporană. O piesă excepțională, un manifest al dialogului dintre industria luxului și creația artistică, își propune, de asemenea, să ilustreze capacitatea producătorilor francezi de a se reinventa deschizându-se către cultura pop și către cei mai emblematici artiști ai timpului lor.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.