Coty, grupul american de produse cosmetice, este în plină dezvoltare. Cu ce se pregătește să dea lovitura

Răzvan Codorean | Publicat: 02.10.2025 17:50 | Actualizat: 02.10.2025 20:14
Confruntată cu o pierdere netă de 381 de milioane de dolari pentru anul fiscal 2024-2025, Coty își revizuiește strategia globală.
Coty a anunțat într-un comunicat de presă că se concentrează acum pe afacerea cu parfumuri și are în vedere cesionarea și divizarea diviziei de machiaj.
Parfumul, un motor de creștere pentru grupul Coty
Grupul american de produse cosmetice își continuă reorganizarea. După ce a anunțat eliminarea a sute de locuri de muncă în aprilie anul trecut, Coty intenționează să își valorifice mărcile de parfumuri - inclusiv Marc Jacobs, Jil Sander, Hugo Boss, Chloé și Gucci - care reprezintă deja 69% din cifra sa de afaceri.
”Prin integrarea mai strânsă a tuturor mărcilor noastre de parfumuri și mirosuri, ne atingem întregul potențial. Categoria de parfumuri continuă să depășească performanța pieței globale de produse cosmetice și reprezintă deja majoritatea veniturilor și profiturilor noastre. Coty și-a dovedit capacitatea de a concura la toate categoriile de preț ale parfumurilor, de la 5 dolari la 500 de dolari, și face deja progrese semnificative pe noua piață interesantă a parfumurilor de 7 miliarde de dolari”, a declarat Sue Nabi, CEO Coty.
Revizuire strategică a portofoliului
În același timp, Coty întreprinde o revizuire strategică a portofoliului său de produse de înfrumusețare pentru consumatori, un portofoliu de aproximativ 1,6 miliarde de dolari care include mărcile de machiaj CoverGirl, Rimmel, Sally Hansen, Max Factor și operațiunile sale din Brazilia.
”Această revizuire va evalua o gamă completă de opțiuni, inclusiv parteneriate, cesionări, divizări și alte acțiuni strategice potențiale , cu scopul de a maximiza valoarea pe termen lung și de a consolida bilanțul”, precizează oficialii companiei.
Această nouă etapă extinde programul „All-in to Win” lansat în 2021, care a generat deja economii de peste 700 de milioane de dolari. Coty vizează acum economii suplimentare de 500 de milioane de dolari până în 2027. Dincolo de arbitrajul financiar, Coty își urmărește ambiția în materie de prestigiu. Lansarea în 2024 a casei sale de haute parfumerie Infiniment Coty Paris ilustrează această strategie de lux, în timp ce dezvoltarea Gucci Beauty și Orveda consolidează pozițiile sale în segmentul selectiv.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite











