Mandarin Oriental a fost desemnat cel mai bun brand hotelier de lux din lume în 2025

Răzvan Codorean | Publicat: 25.09.2025 15:29 | Actualizat: 25.09.2025 16:35
Luxury Travel Intelligence (LTI) a analizat, evaluat și clasat cele mai bune mărci hoteliere din segmentul de lux. Pentru al treilea an consecutiv, Mandarin Oriental, care operează 82 de proprietăți în 27 de țări, se află în fruntea listei.
Luxury Travel Intelligence (LTI), o firmă de consultanță în turism de înaltă calitate care oferă și rapoarte detaliate despre cele mai prestigioase adrese din lume, a dezvăluit studiul său despre cele mai bune branduri hoteliere din lume în 2025.
Cum se face clasamentul LTI
LTI și-a bazat algoritmul pe analiza a 130 de puncte cheie din sectorul hotelier de lux, cu un scor maxim de 4.663 de puncte, apoi convertit într-un procent. Performanța generală, calitatea personalului și a managementului, renovarea proprietăților existente, filosofia, valorile... Fiecare detaliu este studiat. Procesul de evaluare este reluat anual, ceea ce înseamnă că rezultatele anilor precedenți nu influențează concluziile anului în curs.
Care este topul pentru 2025
Pentru al treilea an consecutiv, Mandarin Oriental și-a menținut statutul de lider. Operând 44 de hoteluri, 12 reședințe și 26 de case în 27 de țări și teritorii din întreaga lume, brandul născut în Hong Kong a obținut un scor de 81,8%.
Clasată pe locul 5 în 2024, Aman a ocupat locul 2 în acest an, cu un scor de 80,7%. Bvlgari a coborât un nivel, dar a completat totuși topul trei cu 80,6%, cochetând cu scorul obținut de Aman.
Oetker Collection s-a clasat pe locul 4 cu 80%, urmată de Rosewood (78,3%), care a urcat trei locuri. Four Seasons (77,5%) a urcat de pe locul 12 pe locul 6 în acest an. Cu 77,2%, Six Senses a coborât câteva locuri, ajungând pe locul 7. Auberge Resorts (76,1%), Rocco Forte (75,8%) și One&Only (75,4%) au completat topul 10. Următoarele cinci mărci au fost Belmond, Dorchester Collection, Peninsula, Banyan Tree și Raffles.
Menținerea excelenței resurselor umane
Pe lângă acest clasament dedicat ospitalității de lux, LTI a dorit să avertizeze sectorul cu privire la viitorul său , în special în domeniul resurselor umane. ”În 2023, ne-am exprimat îngrijorarea cu privire la lipsa globală evidentă de lideri și personal excepționali, în contextul investițiilor considerabile în proprietăți de lux din ce în ce mai prestigioase. Această nepotrivire între investițiile de capital și dezvoltarea resurselor umane devine critică și, dacă nu este corectată, ar putea amenința reputația mai multor branduri renumite. Bazarea pe localnici bine intenționați, dar fără experiență, sub pretextul oferirii unui «simț al locului» sau a unui «lux relaxat», nu mai este acceptabilă”, a explicat Michael Crompton, fondatorul LTI.
”Călătorii exigenți de lux din ziua de azi cer și merită servicii impecabile și management profesional. Deși nu există o soluție rapidă, este esențial ca brandurile să investească proactiv de la început, ideal în faza de construcție, în recrutarea și instruirea managementului și a personalului lor. Această investiție le-ar permite să se alinieze la etosul și așteptările de servicii ale brandului, acumulând experiență cu proprietăți mai consacrate”, a completat acesta.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite











