Studiu: Influencerii câștigă putere în promovarea mărcilor de lux
Galerie foto(3) Galerie foto (3 fotografii): Studiu: Influencerii câștigă putere în promovarea mărcilor de lux
Răzvan Codorean | Publicat: 20.11.2025 20:15 | Actualizat: 20.11.2025 20:14
Forța influencerilor continuă să crească în performanța media a mărcilor de produse cosmetice de lux și prestigiu. Conform unui raport recent realizat de Launchmetrics, aceștia se impun ca cel mai dinamic motor într-un sector în rapidă schimbare, unde concurența se intensifică la toate nivelurile.
Impulsionată de proliferarea mărcilor, categoriilor și inovațiilor de produs, lumea frumuseții nu a fost niciodată atât de densă. Cu toate acestea, conform studiului „ The Beauty Industry Growth Playbook ” realizat de Launchmetrics, evaluarea media a sectorului – în toate segmentele – se află pe un trend descendent.
O piață fragmentată și o acoperire mediatică în scădere
După o creștere de 43% între 2023 și 2024, creșterea MIV (Media Impact Value), un indicator care atribuie o valoare monetară fiecărei postări, interacțiuni sau articol, este limitată la 5% în primele nouă luni ale anului 2025. Această dinamică reflectă dificultatea tot mai mare de a menține expunerea media într-un ecosistem saturat.
Segmentul de lux rămâne la putere
În ciuda creșterii limitate a valorii impactului media (MIV), segmentul de lux rămâne unul dintre cele mai puternice în ceea ce privește acoperirea media, cu o valoare de 4,6 miliarde de dolari. Acesta este dominat de trei mărci lider: Dior Beauté, Yves Saint Laurent și Chanel.
![]()
Produsele de make-up reprezintă 63% din performanța sa media, urmat de parfumuri (25%). Îngrijirea părului, cu un salt de 133%, înregistrează cea mai puternică creștere, ilustrând capacitatea marilor branduri de a explora noi teritorii.
Influencerii, rol crucial
În acest peisaj, influencerii joacă un rol crucial : aceștia reprezintă 59% din valoarea impactului media (MIV) generată de brandurile de produse cosmetice de lux. Ponderea lor de voce este singura care crește (+5%), în timp ce mass-media tradițională, vedetele, partenerii și canalele media deținute sunt în scădere.
Studiul evidențiază în special creșterea profilurilor de nivel mediu și a micro-influencerilor , dezvăluind o strategie de stabilire a unei prezențe în comunități diverse, dincolo de figurile obișnuite de profil înalt.
![]()
O dinamică similară poate fi observată și în segmentul de prestigiu , unde MIV-ul a scăzut ușor (-2%), dar rămâne deosebit de ridicat, tot la 4,6 miliarde de dolari. MAC, Lancôme și NARS se află în top trei în ceea ce privește acoperirea media. În acest segment, influencerii sunt și mai importanți: aceștia generează 71% din MIV, cu o ușoară creștere a cotei de voce (+1%).
Tendința se intensifică și în alte segmente:
- Mass-market: 65% din MIV, creștere cu +10%
- Branduri de vedete: 77%, +11%
- Dermatocosmetice: 61%, +22%
Singura diferență între așa-numitele branduri „indie” este că, în timp ce marketingul prin influenceri reprezintă 75% din Valoarea Impactului Media (MIV) al acestora, această pondere nu a crescut de la începutul anului (0%), spre deosebire de media tradițională (+39%). Acest lucru demonstrează credibilitatea crescândă a acestor jucători emergenți, extinzându-se dincolo de domeniul digital.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.